Ultra-economicul model Volkswagen va fi fabricat în 50-100 de exemplare. ProducÈ›ia va demara în 2013. â€MaÈ™ina de 1 litru†ar putea fi oferită doar companiilor printr-un program de leasing operaÈ›ional.
Ultra-economicul model Volkswagen va fi fabricat în 50-100 de exemplare. ProducÈ›ia va demara în 2013. â€MaÈ™ina de 1 litru†ar putea fi oferită doar companiilor printr-un program de leasing operaÈ›ional.
Volkswagen dezvăluie noi detalii din ambiÅ£iosul său proiect de a lansa cel mai economic automobil din lume. Este deja È™tiut faptul că versiunea de serie a conceptului XL1, supranumită È™i â€maÈ™ina de 1 litruâ€, va sosi anul viitor în Europa, iar una din priorități este stabilirea uzinei unde va fi produs viitorul automobil eco. Prezent la o dezbatere pe teme ecologice, Martin Winterkorn, È™eful grupului auto german, a declarat că fabricaÈ›ia urmează să aibă loc la Osnabrück, la fosta uzină a carosierului Karmann.
â€ProducÈ›ia va demara în 2013 È™i plănuim deja câteva investiÈ›ii pentru a porni operaÈ›iunile la uzina din Osnabrückâ€, a afirmat Winterkorn.
DeÈ™i iniÈ›ial Volkswagen optase pentru uzina din Dresda – locul unde se asamblează limuzina Phaeton, compania s-a reorientat spre linia de fabricaÈ›ie a uzinei din Osnabrück pe motivul competenÈ›elor personalului uzinei specializat în producÈ›ia de serie mică. Mai mult decât atât, XL1 va fi fabricat manual, iar procesul necesită o atenÈ›ie mai deosebită.
â€Nu am stabilit încă data la care vom începe fabricaÈ›ia revoluÈ›ionarului automobilul. Vom decide în următoarele luni când va porni totul. Am ales Osnabrück deoarece aici există un personal cu înaltă calificare în domeniul fabricaÈ›iei în serie micăâ€, a spus Martin Winterkorn.
Directorul executiv al grupului auto german a mai afirmat că producția ultra-economicului model derivat din XL1 va fi limitată la un volum de 50 până la 100 de exemplare. Modelul va păstra multe din detaliile tehnice și constructive ale conceptului originial. Va fi dezvoltat pe o structură ușoară ce va include fibra de carbon, va oferi două locuri la interior, uși de tip fluture și o motorizare diesel-hibrid cu un consum de numai 0,9 litri la 100 km.
Grupul propulsor este format dintr-un dintr-un motor TDI cu 2 cilindri ce produce 48 CP, asociat cu un motor electric de 27 CP ce se alimnetează cu energie de la un set de baterii litiu-ion. Acumulatorii pot fi încărcați de la o sursă externă sau o priză obișnuită.
Interesant este că, Volkswagen intenționează să comercializeze versiunea de serie XL1 printr-un program special de leasing operațional.
Un alt amănunt inedit este acela că â€maÈ™ina de 1 litru†ar putea fi oferită exclusiv doar persoanelor juridice, în flote de 3-5 modele, în special companiilor din Europa.